3 februari

Nu kastar jag mig ut på okänd och minerad mark när jag säger att, människor som tex tycker att olika typer av konst som man inte ser vad det är eller inte kan förstå tenderar att vara samma människor som tycker att de som har en annan religionsuppfattning är av ondo. M a o Rädslan för det okända är detsamma vare sig det gäller konst eller religion! 
Rätt eller fel....?  
Vad vet jag men jag har den känslan ibland.
Jag tror det kommer att bli många spännande diskussioner på arbetsplatser å i andra forum i Umeå under det kommande året! Det är jobbigt med sånt som stökar till det i vardagen det som rör om å får en att fundera. Jag tror oxå att kommunalvalet i år kommer att bli med mycket fokus på Kulturhuvudstadsåret å dom satsningar som gjorts å görs. Personligen tycker jag att det är kul att det händer lite  saker. Det kan också skapa ett intresse för sånt som inte varit tillgängligt för alla tidigare. 
Jag hoppar på tåget å åker med så får jag se var jag hamnar. Det är väl bara att kliva av om man upptäcker att man klivit på fel tåg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0