31 juli

Igår var jag verkligen ute och cyklade! Cyklade mot I20 uppifrån och svängde av höger i på grusvägen den går parallellt med vägen mot Bäcksjön. Efter att ha cyklat en stund hade jag ingen aning om var jag var. Efter en o en halv timma kom jag ner vid Bilprovningen. Har inte en aning om hur långt jag cyklat men en bra bit blev det. Det var iaf en riktigt skön tur. Annars var det en ganska lugn kväll med lite TV tittande.
Ikväll blir det Solens Mat och Vägen till OS.

30 juli

En seg dag då det inte händer så jättemycket.
Var ledig igår och det var en riktigt behaglig dag. Var och tittade lite på cyklar och fick lite råd om vad man ska ha. Det är nu precis 1 månad till Birkebeinerritten och det är dags att trappa upp träningen en del.
Får se vad det blir för tur ikväll? Landsväg eller grusväg....
Ska iväg och köpa glasögon efter jobbet.
Fick tips om att man kan köpa beg mtb i Åre (Scott) man kan lägga bud där från 29 sept och det kan vara ett alternativ.

24 juli

Igår blev det inget skrivet men livet går vidare iaf.
Igår var vi på bio hela familjen och såg Mamma Mia. Helt klart sevärd. Kul med den "gamla sortens" musikal.
Igår kom värmen tillbaka och idag är det varmt och gott.
Har nu inte varit ute på cykeln och tränat sedan innan Varberg. Har bara cyklat till jobbet denna vecka men det börjar kännas bra nu.
Ikväll börjar ett av mina favortitprogram Solens mat! Så det blir till att bänka sig vid TV:n ikväll kl 20.
Såg att Hanna Ljungberg är skadad igen och att det kan vara för OS. Det vore synd! Kanske har hennes kropp fått nog nu precis som för Christian Olsson. Kan det vara så för Sanna Kallur också.... Det är tufft att ligga på topp för det verkar vara en balans på slak lina mellan att vara extremt vältränad och att vara skadad. Idrott är hälsosamt men på denna nivå är det inte så.
Ingen fara med Hannas lår!
Det blir OS!

22 juni

Ja nu var det längesedan!
Det har ju hänt massvis med saker sedan senast...skolavslutningar,simtävlingar,körkort,semester etc
Körkort för S och sommarjobb
Sommarjobb för E samt ett extrajobb till hösten
Svensk mästare i simning på 200 fj och kval till både JSM och SM  2:a på 100 fj  och kval till JSM på 400 me för E

Semester i drygt 1 vecka i Varberg under SUM Sim och där upplevde vi nästan alla olika typer av väder. Det blåste hur mycket som helst, det regnade hur mycket som helst och solen sken och värmde ordentligt allt kunde ske inom koppet av 1 timme.
En tur till Ullared och det är fullkomligt kaos och jag undrar om folk är tokig när man hamnar på ett sånt ställe. Det är sååå hysteriskt !
På väg hem så stannade vi i Nyköping hos min moster och dom bor fantastiskt vackert vid vattnet.
Semestern slut för mig och andra dan på jobbet men inte så mycket att göra.

Igår regnade det fulla regnmätaren dvs mer än 45 mm

Ikväll är det DN galan så då vet jag vad jag ska göra