2 februari

Igår var vi på invigningen av Kulturhuvudstadsåret. Det var en härlig upplevelse å mycket att se. Jag själv som inflyttad Umebo kan inte stadens historia så det var lite överraskande att det samiska var så stort. Det visste jag inte?!Sedan har ju samerna likt många andra urbefolkningsgrupper blivit åsidosatta. Det är ju ingen nyhet. Indianerna, maorierna, aborginerna bara för att nämna några. Hursomhelst lär det komma synpunkter både positiva å negativa på det.
Idag har jag å Winston varit på Nydala där Winston har sprungit å lekt med sin bror. Det var lite halvdjupt med snö så både han och jag fick lite träning. Kul men jobbigt för Winston som också fick lite småblessyrer på tassar å ben. Templeton fick också ett träningspass i att gå fint under en lång promenad. Vi avrundade med lite bilträning så han inte ska bli åksjuk. 
Ikväll blir det Super Bowl, Seattle mot Denver! Det har blivit lite av en grej att se den varje år. Jag håller tummarna för Denver om någon undrar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0