30 juni

Tisdag och det ser ut att bli en fin dag idag också.
Kändes bättre i sidan imorse men sämre i axeln.
Ska förbi simhallen idag och ta farväl av Helena...hennes sista dag!
I kväll far simgänget från Eskilstuna till Linköping för imorgon börjar SM/JSM. Hoppas Eric blir kry innan dess..
VF hade två bra artiklar idag
http://www.folkbladet.nu/?p=149878 och http://www.folkbladet.nu/?p=149852

Nu får vi se om VK kommer med något också?

29 juni

Vilken fantastisk helg det varit.. sol och värme...underbart
Har bara latat mig i solen lördag och söndag.
Har brottats med mina skador efter cykelkraschen i torsdags. Det blir bättre men det gör fortfarande ont i sidan, väldigt ont ibland.
Skjutsade Eric till tåget igår för vidare transport till Eskilstuna och sedan på tisdagkväll till Linköping för SM/JSM. Han känner sig lite krasslig så jag hoppas det går över.
Såg en fantastisk fotbollsmatch igår USA mot Brasilien där USA spelade riktigt bra i första halvlek och ledde med 2-0. Sedan i andra halvlek kom Brasilien ut som ett nytt  lag och vände till vinst 3-2 och då var det bara ett lag på plan.

På tal om att krascha med cykeln så gjorde norska sprintvärldsmästarinnan, Astrid Jacobsen, det med betydligt allvarligare följder än det jag råkade ut för. Hon bröt käken armbågen och ryggen i en krasch med cykeln. Hon ska vara med på OS, jag ska bara cykla Cykelvasan.

26 juni

Igår hände stora saker...
-avtackning av vår kanslist i USS
-Michael Jackson avled
-jag kraschade ordentligt med cykeln

1) Vi börjar med avtackningen som var en trevlig tillställning. Tråkigt bara att Helena nu går i pension. Hon avtackades med en bok om Västerbotten, ett presentkort samt en blombukett.

2) Michael Jackson, ja det kommer att skrivas spalmeter om detta så jag nöjer mig med det.

3) Min krasch med cykeln var av det värre slaget. För första gången denna säsong hade jag ingen hjälm men som tur var så klarade jag huvudet med några skrapsår, skrapsår på vänster arm lite på höger slog i axeln ganska rejält och vänster sida tog nog största smällen. Som tur är verkar revbenen klarat sig men har ordentligt ont i sidan. Så axeln och sidan är värst. Vi var på akuten för att kolla så inget var ordentligt skadat och det verkar inte så.

Jag hade inte riktig koll på min kapacitet i sadeln och det blev jag brutalt medveten om så nu blir det ingen cykling på ett tag. Hoppas jag kan cykla inom en vecka iaf.

25 juni

En härlig dag igår, varmt och skönt och det ska hålla i sig...
Körde ett spinningpass igår. Det var intervaller 9 st. Det gick väl hyfsat men lite mjölksyra störde. Blir nog inget pass ikväll då vi ska ut och tacka av Helena på kansliet. Vi får se?

24 juni

Det som slog mig nu när skrev datumet att det är 6 månader till jul...
Jag vet inte om det är positivt eller negativt att påminna om det nu men...
Ingen träning igår.
Ett bra styrelsemöte.
Min revbensskada gör sig påmind igen. Kände av den ordentligt igår kväll när jag hostade.
Ikväll blir det träning iaf antingen backe i Vännäs eller ett spinningpass.
Cyklar till jobbet denna vecka så det blir nästan 2 mil om dagen men det är synd att kalla det träning.

Lite tennismode:

23 juni

Träning igår, samma backe i Vännäs som den 18:e fast nu körde jag 9 ggr uppför. Det måste ha varit medvind för det gick väldigt lätt. Nu satt cykeln fast på bilen på vägen hem också...
Idag blir det ingen träning då det är styrelsemöte.
Ser ut att bli en fin dag idag, enligt prognosen så blir det ca 23 grader...!?
Cyklade till jobbet idag.
Ganska skönt faktiskt.
Man känner sig lite piggare när man kommer fram.
Kan bli en lugn dag på jobbet idag känns det som...

22 juni

Midsommar är över och inget regn... ja några stackars droppar men..
Midsommar blev en trevlig tilldragelse med god mat och trevligt sällskap.
Igår söndag var en fantastisk dag med sol och värme iaf på vår uteplats.

Men vi går tillbaka till torsdag 18 juni ..då körde jag ett riktigt tufft cykelpass i backe typ intervall. Uppför i 3 min ungefär 5 ggr och hade som mest en maxpuls på 189. Körde rätt tufft till och från den backe jag körde uppför också.
På fredag 19 juni blev det 3 mil på cykel till Spöland. Det tog ungefär 1 timme och 10 minuter. Ingen cykling lördag eller söndag men ikväll blir det ett nytt backpass igen.

Är det någon som funderar på hur man ska vika upp skjortärmarna så kan jag rekomendera Manolos sida http://manolo.se/2009/06/20/det-perfekta-uppviket/#more-4888

18 juni

Igår blev det ett spinningpass. 9 st intervaller, började med ett på 5 minuter sedan vila 2.30, intervall 4.30 vila 2.15 intervall 4 vila 2 etc Rätt tufft men riktigt kul. Idag skiner solen men det är inge värme ännu. Vädret är ganska grymt för nu tror man att det ska bli fint imorgon också men enligt prognosen blir det mulet och kallt.
Jag jobbar imorgon 8-13 sedan sätter jag mig på cykeln och styr mot Spöland för midsommarfirande.
Ikväll skjutsar jag Eric till Vännäs för då har han träning på Vännäsbadet. Jag kommer att ta ett cykelpass...ska leta reda på en backe och tokköra i.

17 juni

onsdag...
Igår gjorde jag mitt egentliga första träningspass på cykel. Ringvägen, förbi simhallen, Mariehemsängarna och det blir uppskattningsvis 3,5-4 mil. Jag var ute ca 1 timma och 45 minuter. Det blev ganska tufft. Mycket flygfä i luften så jag upptäckte vitsen av att ha glasögon på sig. Imorgon blir det ett spinningpass.

16 juni

Tråkigt väder...mulet men inget regn nu iaf
Ikväll är det avslutning för säsongen med simmarna. Mästerskapssimmarna fortsätter förvisso men resten går på sommarlov. Vi kommer att försöka hålla igång iaf för dom som vill.
Men ikväll blir det brännboll och picknick...stavas det så där?
Det blev ingen träning igår men det blir det idag, antingen bara brännboll eller brännboll och cykel!

Funderar på nya badshorts och jag tror jag hittat dom

eller så blir det dom här

Ser inte ut att bli något mer regn ikväll iaf

15 juni

Måndag...
Två dagar i Sollefteå...lördag mulet men varmt hyfsat bra simning för att vara första tävling utomhus för säsongen. Söndag regn, regn, regn. Eric ett lopp individuellt 200 fjäril, ser bra ut ett lopp lagkapp sedan stryker han sig för förkylning...
Midsommarveckan.... kan bli vad som helst jobbmässigt
Denna vecka trappar vi upp cyklingen rejält. Nu blir det hårdträning fram till Cykelvasan 16 augusti

12 juni

Fredag och slutet på veckan är nära.
Sofia har middag för kompisar ikväll, Helena bort på avtackning av en arbetskamrat. Eric åker till Sollefteå och jag och Helena ansluter imorgon. Ser ut att bli lite stökigt väder med regn och blåst. Ellen lär också hitta på nåt ikväll.
Imorse körde jag ett spinningpass som gick förvånansvärt lätt.
Till veckan så trappar jag upp träningen ordentligt.

11 juni

Det har varit hektiskt en tid men nu är allt i sion ordning igen. Baler klart student klart annan skolavslutning klart.
Har blivit dåligt med den egna träningen också. Ska se om jag får in ett spinningpass ikväll. Till helgen åker vi till Sollefteå och simtävling. Ska bli kul att se en tävling faktiskt. Vädret ser däremot ut att bli dåligt men det får man ta.

5 juni

Igår var det lite rörigt. Bal och skjutsning till träning och ner på stan för att se alla som kom till balen. Inget regn som tur var men kallt. Så många uppklädda ungdomar på samma gång

och så många fina bilar...

Ett spinningpass imorse efter nästan 1 veckas uppehåll men det kändes riktigt bra!
Igår kom beskedet...Birkebeinerrittet avblåst för ICAfolket...vilken tragedi...snyft, nu blir det fullt fokus på Cykelvasan 16 aug.  Koll på banprofil och lite annat gäller nu för det är viktigt att se hur jag ska lägga upp träningen.

Det blir lugnt ikväll framför tvn

Idag vann jag pris som månadens motionär på jobbet....jiiihaaa!
På tisdag vet jag vad jag vinner...

3 juni

Onsdag och idag på morgonen kändes det kyligt. Imorgon är det bal så då ska det åkas cab och bra väder känns som om det vore bra då. Nu säger man att det ska bli regn och det vill man absolut inte ha!
Har varit lite kläder och sport på denna sida nu men det är lite stiltje på den avdelningen. Ok det är ju öppna franska och det går riktigt bra för Söderlind men ....
Vi har ett kommunsim på lördag men det ser väldigt mörkt ut för det är väldigt få anmälda. Det är tråkigt för vi skulle absolut behöva att fler tävlar.

2 juni

Igår fyllde Sofia 19 år och går nu in på sitt sista tonårsår. Eric kom hem från Calella igår.
Ingen spinning igår heller och ingen idag heller.
Har tappat lite fokus på den här sidan men det kommer tillbaka.