31 mars

Gårdagen var ingen rolig dag

Louise Karlsson utslagen ur Mästarnas Mästare eller rättare sagt en tredje plats

Frölunda utslagna
Efter Frölunda väntar nu Djurgården för Jämtins LHC.

Man U förlust mot Bayern

En svart dag för idrotten alltså....

30 mars

Ikväll blir det stressigt. Det är hockey Linköping- Frölunda, det är Mästarnas Mästare det är fotboll Bayern Munchen-Man U huu så jobbigt. Hur ska man hinna byta om?
Heja Louise Karlsson!
Heja Man U!

Har börjat titta på inbjudan till Umestänket som går av stapeln 15-16 maj
Målet är att utskicket går ut till klubbarna på torsdag och läggs ut på hemsidan då

Om nån vill veta mer om strumpor så läs här

29 mars

Helgen är över och måndan är här och snart över
Det gick åt h-vete för Frölunda igår så nu är det en sjunde och avgörande match imorgon på bortaplan.
Det blir ingen lätt match.

Så imorgon bänkar vi oss vid teven och håller tummarna.

26 mars

Satt på akuten 1,5 timme igår med ett, nästan, fileat pekfinger. Det gick inte att sy så det stripades. Jag som har problem med att använda höger hand i vanliga fall upptäcker nu att jag använder den mer än jag trodde.

Hockey ikväll och finalen i Let´s dance och då blir valet enkelt....HOCKEY!!!!

Ja tänk om man hade råd

25 mars

Heja Frölunda!
Vinst igår på bortaplan såååå skönt....
Matchvinnare Tomi Kallio avgjorde för Frölunda.

Surt för Timrå som nu ligger pyrt till men... it aint over until the fat lady sings

Är sugen på att köpa en en spinningcykel på blocket för 1500:- det låter som ett kanonpris

24 mars

9 månader kvar till jul!
Ikväll är det dags för fjärde matchen i hockey....vi håller tummarna för både Timrå och Frölunda
Förkylningen blir allt bättre
Hoppas kunna börja träna under nästa vecka

23 mars

Heja Timrå!
Så skönt med vinst
Men det satt lång inne för Frölunda...
Inatt var det jobbigt, jag hade så ont i revbenen så jag kunde inte sova. Var tvungen att gå upp och ta en ibumetin och sedan sitta ett tag innan jag la mig för det gjorde så grymt ont. Till slut somnade jag iaf.

Dags att börja titta på sommarskor och här är ett par riktigt snygga

22 mars

Hemma efter en helg i huvudstaden!
Det blev simning
Det blev shopping
Det blev umgänge med kusin med familj
Det blev bra helt enkelt

Åter på jobbet med en förkylning som inte vill släppa greppet riktigt men efter ett besök på vårdcentralen och nya prover så är nu allt på rätt väg enligt läkaren.

Ikväll är det hockey igen slutspel kvartsfinal 3 i bäst av 7. Det står 1-1 och det är hemmaplan för Frölunda.

17 mars

Igår lämnade jag mitt styrelseuppdrg i USS efter 7 år, blev styrelseledamot 2002, och ördförandeposten jag haft i 6 år. Nu blir mitt uppdrag tävlingssektionen och uppbyggande av en organisation som ska kunna arrangera alltifrån en liten lokal tävling till JSM. Det blir en grannlaga uppgift men spännande. Jag kommer också att ingå i valberedningen.

Idag är jag hemma och kurerar mig och imorgon jobbar jag.

På fredag åker vi till Stockholm och ska se Eric simma samtidigt passar vi på att hälsa på Lisa med familj.

Tänka sig att för 2 veckor sedan var vi i London och hälsade på Sofia. London som har 14 miljoner invånare, helt otroligt vad mycket folk, där kan man tänka sig att det händer saker hela tiden. Vi märkte dock ingenting av bråk eller annat otrevligt. När vi sedan kommer hem så inträffar ett mord ca 100 meter från där vi bor...!

16 mars

Hemma idag och mår lite bättre.
Ikväll är det årsmöte USS och iochmeddet tackar jag för mig efter 6 år som ordförande och före det ett antal år i styrelsen. Har suttit i styrelsen sedan 2002.
Hädanefter blir det enbart fokus på tävlingssektionen och uppbyggande av den med målet att söka JSM 2014.
Längtar efter att få träna...suck
Det är bara att glömma Cykelvasan i år tyvärr. Om jag snart blir frisk och kan börja träna så kanske kanske det kan bli Birkebeiner....
Funderar på om jag ska börja jogga så smått när förkylningen lagt sig...som ett komplement till cyklingen?! Då är man inte lika väderberoende iaf inte på vintern för man kan ju jogga fast det är minusgrader

15 mars

Började kl 7 imorse
Kändes bra och ingen hosta men när jag kom på jobbet började jag hosta igen så jag bestämde mig för att gå hem. Har inte mycket hosta så nu är det hopp om och jag mår mycket bättre än på länge. Jag kommer att vara hemma idag och imorgon sen får vi se.

Kolla in detta! En dag kanske man kan äga ett par Church

Ska kolla med Sofia om man kan hitta några filmer med Jeeves & Wooster
Jeeves & Wooster

13 mars

Jag skulle vilja ha en stor plånbok med mycket pengar!
-Undrar ni varför?
-Kolla denna länk

Ytterligare lite vårmode

Idag håller jag tummarna för Timrå!

12 mars

Whiskey 15 årig Bowmore ikväll

Lite matnyttigt om skjortkragar

11 mars

har precis släppt av sonen vid bussen för vidare transport mot Sörberge och senare till Örebro för läger
Det blir övernattning i Sörberge och upp med tuppen och tåg till Örebro imorgonbitti

Hockey ikväll och nu är det såååå viktigt att vinna mot Skellefteå

Är lite bättre i förkylningen nu

Det som slog mig när vi var i London var att det fanns dom som gick barfota i typ sandaler och det fanns dom som var klädda för vinter. Men man verkar ha gjort en grej av att frysa. Många verkar bara titta i almanackan

9 mars

Back from London!
Åkte på onsdagkväll till Stockholm där vi övernattade hos min kusin som iofs var borta. På torsdag morgon tog vi flygbussen till Skavsta och sedan vidare till London. Där träffade vi Sofia på torsdagkväll när vi checkat in på YHA St. Paul. Så fantastiskt centralt! Vi gick ut och åt middag och umgicks bara. Vi gick sedan en promenad innan vi gick tillbaka till hotellet. På fredag så var det shopping, hela dan. På kvällen middag på en grekiska resaurang The Greek. Den låg jättefint vid Themsen och verkade bra. Vi beställde souvlaki men maten kom aldrig. Eric fick sin mat, allt utom chipsen men vi fick inte vår mat. Jag tror vi vntade 1 timme sedan sa jag till att nu vill vi ha vår mat. När vi sedan fick den så var den ljummen. Vilken besvikelse...! Vi gick sedan en promenad innan vi gick tillbaka till hotellet. På lördag var det också shopping sedan Madam Tussauds. Kvällen avslutades med middag med Sofias au-pair familj. Mycket trevligt och familjen var så lättsam och trevlig så jag förstår att Sofia trivs. Söndag åkte vi The Millenium Wheel med en fantastisk utsikt. Sedan sigthseeing med buss som också var riktigt bra. Vi avslutade med middag på Strada alldeles vi hotellet med riktigt riktigt bra mat. Måndag upp 02.45 för taxi till Sanstead mot Stockholm och Umeå där vi landade strax före 16.00 Bortsett från en