11 dec

"The greatest gift they'll get this year is life" 
Hörde en låt på radion imorse där dessa ord ingick!
"The greatest gift they'll get this year is life" 
Låten är Do They Know It´s Christmas Time Band Aid
Dessa ord fastnade i mitt huvud!
Det känns så klockrent nu när vi rusar in i julhandeln å hysterin inför denna högtid tar ett grepp om oss. Jakten på julklappar är nu igång. Jag läste nånstans att vi köper julklappar för  per person? Sunt eller.... Nä sjukt tycker jag! Jag vet inte om det är så att programmet SOS Barnbyar påverkat mig till detta men jag har länge tyckt att julen är en hysterisk högtid där många jagar livet ur sig för nåt som egentligen borde var en högtid där vi bara tar det lugnt och umgås. Jag är också en del av denna hysteri vet jag men jag försöker tona ner det en del iaf.
 
Imorse var det riktigt kallt! - 20 grader så jag är glad att jag har ett jobb inomhus. Hoppas det blir lite mildare till ikväll så jag kan ut på en liten löprunda. Jag har tyvärr hittat på ursäkter för mig själv nu under en period för att inte ge mig ut å träna å nu får det vara slut på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0