9 oktober

Regn idag igen! Kan vara uppfriskande kan vara nedkylande. Jag upplever det nu som kallt å blåsigt rent av omysigt!
Idag fick återigen en för mig helt okänd Nobelpristagare i litteratur Modiano (never heard of)
Vi förbereder oss nu för hundutställning i Sundsvall på lördag. Just nu sover Winston i soffan medan Templeton springer omkring med ett ben i munnen.
Funderar också hur 13% av de somröstade i riksdagsvalet kunde lägga son röst på ett parti så cyniskt väljer att sortera människor efter religion och hudfärg och baserat på detta avgör att vissa människor är mindre värda än andra! Sedan har jag aldrig riktigt förstått var gränsen går för att tillhöra rätt typ av människa. Men är man muslim, arab,mörkhyad så tillhör man inte dom som är rätt. Det verkar också som att språket gör att man inte är tillförlitlig om inte vi som tillhör rätt människor förstår. Det känns som att det är en fruktansvärd människosyn om man delar in människor på det viset. Är man vit och man ligger man bra till. Att vara kvinna är inte heller att rekommendera. Då har du också en grym uppförsbacke med sämre möjligheter till jobb, sämre lön å en massa negativa omdömen i alla lägen. Jag undrar hur alla fäder med döttrar ser på det att dom aldrig kommer att jämställas med män när det gäller arbete, lön. Att deras manliga kollegor tillskriver kvinnor/flickor enmassa negativa egenskaper och omdömen t ex att män spelar som en kärring! Det är ju inte ett positivt ömdöme i dessa fall. Å det finns så mycket mer men det kommer jag att återkomma till. Lite tankar här på kvällskvisten!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0