27 oktober

Det börjar bli tröttsamt att hela tiden anpassa på ett sätt att göra saker som fungerar till ett annat sätt bara för att någon annan vill göra det enkelt för sig. Sedan blir man ifrågasatt varför det inte fungerar? När man tror att man kan å vet allt å inte har någon insikt gällande egna begränsningar utan då pekar man med hela handen å förklarar sin egen förträfflighet. Skitsnack är den nya tidens sätt att få igenom sin vilja. Visst finns det såna som har yrken som ständigt brottas med detta men det ligger ju lite i yrket (läs politiker) Jag har valt ett annat yrke men ibland undrar man om inte allt snart handlar om att försöka tvinga genom sin vilja till varje pris allt för sin egen skull eller för att visa sina egna chefer vad duktig man är. Det kallas handlingskraft i dess sämsta form. Ibland har jag bara lust att be folk fara åt helvete. Jag närmar mig den punkten med stormsteg så snart kommer det ett utbrott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0