25 oktober

Funderar just nu på många saker! 
Det förekommer då mycket orättvisor så man blir aningens uppgiven när man hör å ser saker. Gårdagens Skavlan med den kongolesiske läkarens fruktansvärda berättelser om alla de övergrepp kvinnor och barn blir utsatta för t ex. Glädjande var dock Pamela Anderssons engagemang för djuren. I ens närhet ser man tiggarnas umbäranden och misär där man i ur och skur sitter ute och tigger för att kunna ha en dräglig tillvaro. 
Alla kvinnor och flickor som per automatik pga av sitt kön aldrig kommer att kunna få samma förutsättningar som män och pojkar. Det tragiska i att män inte ser att deras fruar sambos döttrar drabbas av detta. Samtidigt uttrycker sig förnedrande om kvinnor och flickor. Cynismen flödar! Jag vet att jag själv är en del av detta men jag försöker tänka på det iaf å göra nåt åt det! 
Det vore, som jag känner nu iaf, underbart att flytta ut på landet med Helena å hundarna å bara ha naturen utanför låta hundarna vara lösa springa i skogen å slippa allt annat. Jag vet oxå att jag vill vara en stadsmänniska ibland gå i affärer shoppa äta ute å sånt där men .... just nu känns livet på landet som ett bättre alternativ. Rent praktiskt är det inte smart men vadå?
Melankoli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0