22 oktober

Tänk att hockeyn har kommit i ett läge när man avsiktligt skadar spelare för egen vinnings skull. Ytterligare en ful tackling som sannolikt resulterar i enhjärnskakning å å frånvaro från hockeyn att antalmatcher i bästa fall å i sämsta fall är karriären över. Jag tror att bästa sättet att stävja detta är att spelare som åsamkar annan spelare skada blir avstängd lika länge som den skadade spelaren blir borta. Kanske ska oxå spelarens klubb betala böter för att klubbarna ska få spelarna att sluta att medvetet skada en motspelare. Det är märkligt att man på en idrottsplanet kan skada någon utan att någon större åtgärd sker. Ute i verkliga livet är ju detta förrenat med någon form av påföljd. Det mest tragiska är att när detta förs på tal så är det oerhört många som säger "det är en idrott med kampmoment å den ska vara fysisk" ok det köper jag men att avsiktligt skada någon är misshandel å det är straffbart.

Till något helt annat; lite kul att Lennart Holmlund blir chef för det nya badhuset! Om jag inte missminner mig så sa han vid något tillfälle att att badhus inte är hans grej å att han inte tål klor. Jag kan ha fel men ....

Sedan är det lite lustigt att följa MP i Umeå å dom turer som förekommer med beskyllningar hit och dit , internt bråk avhopp etc. Det blir intressant att följa för det verkar iaf vara så pass allvarligt så MP:s partisekreterare tror jag att det var åker till Umeå för att försöka komma tillrätta med problemen. 

Skickat från min iPad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0