31 januari

Skrev nyss att jag är stolt över att bo i Umeå! Jag vet egentligen inte varför men det var en känsla som kom över mig. Sedan såg jag en bild på ett förstört konstverk. Då börjar man fundera om det tanken som kom över mig tidigare ändock inte var lite tokig? Man kan självklart ha åsikter om saker men att förstöra är att passera en gräns. Jag kan inte se vad som är så provocerande med detta konstverk men uppenbarligen skapar den oro hos människor å då kan många inte se vad det föreställer men nån har sagt vad det är å då blir det jobbigt... Jag hör frågor som varför måste man göra nåt sånt. Å bara för att det är en kvinna så kommer hon undan....? Jag har mina aningar om att man uttrycker sig på detta vis men det återkommer jag till. Vem har rätt att säga vad som är konst eller inte? 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0