29 oktober

Läste en mycket intressant artikel i DN idag! Ni kan själva läsa den här: http://www.dn.se/debatt/vegetariskt-i-skolan-varannan-dag-mot-livsstilssjukdomar/ 

Jag antar att alla inte samtycker men min egen absoluta uppfattning är att jag tror på detta. Jag har lite ångest för att jag inte visste bättre när mina barn var små om faran med socker mjöl å allt annat konstgjort samt det man nu vet om kött å charkvaror bl a. Nu närmar vi oss oxå en högtid som går ut på att ge barn en massa godis! Undrar hur populär man blir om man istället ger barnen, som kommer å ringer på, en frukt å säger att dom slipper hål i tänderna å slipper ett antal andra sjukdomar som dom kan få genom att ge dom godis? Kan hända man kommer att få en del onda blickar från grannarna å grannbarnen. 

Skickat från min iPad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0