19 oktober

Jag brukar skämtsamt säga ryssen kommer när jag hör en helikopter. Nu verkar det vara en sanning för dom kommer vattenvägen eller rättare sagt under vattnet. Det verkar iaf vara den allmänna uppfattningen att det är ryssar som vi letar efter i Stockholms skärgård. Putin är iaf tillräckligt tokig för att göra nåt sånt. Det känns som hela hans makt bottnar i i hot å skrämsel. Jag förmodar att han inte känner till att detta sker det är ju den linjen han driver i Ukraina å Krim. Världen ser nu ytterligare en ledare som inte alls bryr sig om vad andra säger utan vill med hot utmana för att se hur långt han kan gå! Återigen är det sant att världen är full av idioter å Putin kvalar lätt in i den kategorin! 


Nu till lite trevligare saker å det gäller hundutställningen i Boden som var igår. Winston fick very good å jättefint omdöme. Sedan räckte det inte ända fram enligt domaren. Templeton blev 2:a i juniorklassen för hanar med excellent. Jättefint omdöme även här sedan blev han oplacerad bland hanarna men han skötte sig jättebra å fick vara med länge innan han blev bortplockad. Så inalles blev det en bra dag. Vi avslutade lördagen med middag hos Peter å Ellen innan vi åkte hem. Idag tog vi en kombinerad jogging- å promenad med hundarna runt Nydala. Ljumsken höll men knät smärtar lite. Slutsatsen jag drar av detta är att det är skorna som är problemet. Nu kommer jag  inte att springa i dom skorna mer utan det blir Salomonskorna som gäller framtill snö och is å då blir det Icebug.  Nu laddar vi för en ny vecka med nya träningspass🏃👍🚵

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0