22 nov

Idag har vi haft både lugnt och halvt hysteriskt. Vi började morgonen med en löptur jag och Winston. Efter det var det riktigt lugnt sedan har dom (hundarna) tagit igen det lugna. 
Ikväll har vi iaf ätit fylld lövbiff med ugnsrostade grönsaker å rött vin. Har även druckit lite Tullamore Dew. Med tanke på att det är wienerbrödetsdag idag så blir det wienerbröd från Finas bageri till kaffet. 
Om nån har missat det så är det 50 år sedan John F Kennedy sköts till döds i Dallas. Ett sår i amerikansk historia som aldrig kommer att läka. Kennedys som personifierar den amerikanska drömmen. Kan det ha att göra med att man inte är säker på att det var Lee Harvey Oswald som var mördaren eller om det fanns något större bakom.
 
Jag har även, en kort stund, en kort stund sett SD: landsdagar. Jag blir beklämd när jag ser att det finns människor med en sådan vriden människosyn. Att man kan ha en sån fientlig inställning till andra människor bara för att man har en annan hårfärg, hudfärg å är född i ett annat land. Då är man per automatik i SD s ögon kriminell å  bidragsberoende. Då räknar man plötsligt vad människor kostar å då är man inne på ett farligt sätt att se människor för snart kan man då räkna vad det kostar att vara arbetslös, handikappad sjukpensionerad etc. 
Det var tankar en fredagkväll i november!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0