27 dec

Jobba jobba joobbah
Så var man på jobbet igen då!
Det funkar men jag var rejält trött imorse.
Eric åkte med till träningen så hälften av familjen var uppe med tuppen iaf
Jag har en smygande känsla av ryggskott som jag hoppas inte blommar ut. Det är ingen behaglig känsla.
Enligt "säkra källor" så finns det ett ord för som beskriver mig i Svenska Akademins ordlista: mamil

"medelålders man klädd i cykeldräkt av lycra, som cyklar hänsynslöst; kallas även   ninjacyklist och härskarcyklist. Cykling ökar som transportmedel. Men hänsynen till medtrafikanterna minskar och aggressiviteten ökar på det vägutrymme, där olika slag av cyklister ska samsas, inte sällan med gående. I Stockholm finns ett nytt namn på fartdårarna. De kallas memil medelålders män i lycra."

[förkortning för medelålders man i lycra efter motsvarande engelska uttryck mamil, middle-aged man in lycra]

 Frågan är om jag ska betrakta det som illvilligt förtal eller som en komplimang...?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0