22 nov

Efter en tidig morgon med skjuts till träning och föräldrarmöte så var det då dags för Eric att simma 100 fjäril på SUM-Sim. Jag följer tävlingen via http://www.livetiming.se/ Han hade startat med att simma 400 fritt på beskedliga 4.30.02 och då kände jag oron inför 100 fjäril med tanke på att han är så förkyld... Han hade en bra start och vände vid 50 på 28.7 men som femma, hhuuuh... Då kommer många tankar... klappar han genom nu är han jättesjuk måtte det gå ända hem... hemska tankar cirkulerar i huvudet. Så kommer första tiden Oscar Ekström inget överraskande nästa tid ...Eric Smedlund.... 1.00.29 så himla kul och så himla skönt. 2:a alltså det är så tårarna kommer... Så fantastiskt kul! Detta har han sett fram mot och oroat sig för nu när han blev förkyld etc



Tre allvarliga medaljörer på 100m fjärilsim..... är ni inte glada grabbar? Frv. Smedlund, Ekström och Westergren. Prisutdelare Sjödin ser inte helt nöjd ut.......

"Mission completed" som man säger. Nu blir allt så mycket lättare, pressen borta nu kan han slappna av och bara njuta av resten och då brukar det gå bra!

Stephanie och Lovisa har också varit i vattnet 100 fritt med en 10:nde plats för Steph 1.00.39 och 9:nde plats för Lovisa 1.00.10 Jag tror att båda persade. Bra tjejer! Lovisa har också simmat 400 medley på lite sämre tid än hon gjorde på region.

Nu är det snart dags för pass två... 

Ett fint pers på 100 fritt med drygt 1 sekund och ett bra 400 medley med pers på ca 6 sekunder. En riktigt bra eftermiddag.
Sammanfattningsvis en riktigt bra dag med silver på 100 fjäril som höjdpunkt och 3 personliga rekord av 4 möjliga. Då ska vi veta att han är iktigt förkyld också så det sätter ner prestationen en del och det gör ju det hela än bättre.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag ber att få gratulera till simframgångarna. Han har tur med att både ha talang och även valt rätt föräldrar.

2008-11-22 @ 20:46:11
Postat av: michael

Jag tackar å hans vägnar. Det där med rätt föräldrar vet jag inte ...

2008-11-23 @ 16:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0